2011年07月11日

Sports Festival 2011

Despite of the heat on Sunday, July 10th, the HYIS parents, students, guests, teachers and staff had a great time during the first Sports Festival that was held at Kodomo no Shizen park. There were classes' and teams' (red versus white) games that were truly challenging, but fun! First was the marching and warm-up exercises. Then throw the ball in the basket, and followed by a thrilling obstacle race. Tug-of-war, Carry the Child and Three-Legged Baton Relay Race and Pass the Ball proved to be child-parent spectacular games for all. Finally, an awarding ceremony for all the students ended the day that was truly a memorable celebration. Not to forget, a picnic was also a wholesome socialization time and free play.

7月10日(日)猛暑の中、HYIS初の夏の運動会がこどもの自然公園で行われました。当日は、お天気にも恵まれました。赤組対白組で各種目が行われました。競技を行い前に、まず皆で準備体操をしました。体操の後にはいよいよ最初の種目で、スマイリー・クラスによる「玉入れ」が行われました。子ども達は、一生懸命だけど楽しくボールをフラフープからバスケットに入れていました。お父さんやお母さんも我が子に負けずにボールをかごに投げていました。次に、サンシャイン・スーパーキッズによる「障害物リレー」が行われました。様々な障害物をくぐりぬけて、ゴール手前にパンを手を使わずに取る「パン食い」もしました。休憩時間の後には、午後の競技が行われました。午後からは、「綱引き」そして「こども運び」と「二人三脚」がミックスされたゲームをしました。始めに、子ども達同士で二人三脚が行われ、その後に親対子供の対決が行われました。競技の最後には、表彰式が行われ、思い出に残る運動会ができたと思いました。今回は、気温が30度を超えたので通常の時間よりも早めに運動会を切り上げました。運動会の後は、皆でピクニックをしました。HYIS Sports Festivalにお越しいただいた保護者そしてゲストの皆様暑い中、お越しいただきまして誠にありがとうございました。また、秋の運動会にてお会いしましょう!一味違う運動会を楽しめると思います。
Sports Festival 2011Smiley Class「玉入れ」Sports Festival 2011Sunshine/Super Kids Class「障害物リレー」Sports Festival 2011赤組VS白組の綱引きSports Festival 2011親VS子供二人三脚対決Sports Festival 2011競技の後は表彰式が行われました。
みなさん、おめでとうございます!
Congratulations everyone! You did a great job!



Posted by hyis at 23:07│Comments(0)
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。